Het verhaal van Hanenberg Wegenbouw

Hanenberg Wegenbouw - Infrabox ervaring
John van den Hanenberg (links) en Bas van der Heijden (rechts) voor het nieuwe pand van Hanenberg Wegenbouw in Uden.

Hanenberg Wegenbouw

Toen André van den Hanenberg in 1968 zijn bestratingsbedrijf oprichtte wist hij dat kwaliteit leveren, samenwerken en eenvoud belangrijke voorwaarden voor succes zouden zijn. Precies dat waarderen zijn zoon en opvolger John en hoofd financiële administratie Bas van der Heijden nu ook in Infrabox. Samen vertellen zij over wat deze slimme online tool voor de grond- weg en waterbouwsector hen gebracht heeft.

 

“Op het moment dat ik hier in dienst kwam, werden hier nog veel administratieve taken handmatig uitgevoerd”, vertelt Bas vanuit het kantoor in Uden. Naast hem zit eigenaar John van den Hanenberg. Vanuit zijn financiële achtergrond had Bas al vaker trajecten van automatisering en digitalisering meegemaakt. “Ik vroeg me daarom af welke administratieve processen het meest arbeidsintensief waren en hoe we deze konden automatiseren.” John vult hem aan: “Via verschillende kanalen hadden we al van Infrabox gehoord, maar dachten op dat moment dat dit niet bij ons zou passen. Toen een andere ondernemer tijdens een intervisiesessie ook over Infrabox begon, hebben we hen toch maar eens uitgenodigd. Maelgessa Sweep verzorgde een demonstratie waarmee het ons al snel duidelijk werd dat Infrabox bijzonder intuïtief werkt, erg overzichtelijk is en helemaal toegespitst is op onze branche.”

 

Specialist in binnenstedelijke omgeving

Als wegenbouwer is Hanenberg specialist in de binnenstedelijke omgeving. Het bedrijf richt zich vooral op het gebied tussen Tilburg en Nijmegen met het zwaartepunt rond Helmond en Eindhoven. Uitzonderingen zijn grote namen als Albert Heijn, Aldi, Jumbo en McDonald’s. Voor hen voert het bedrijf landelijk alle denkbare werkzaamheden uit in de buitenruimte. “Voordat een klant een vraag kan stellen antwoorden wij al met ‘ja!’”, stelt John. “Wij willen onze klanten namelijk zoveel mogelijk ontzorgen en met hen meedenken. Met ons team van eigen vakmensen garanderen wij dan ook een sterke dienstverlening, een flexibele instelling en denken we altijd in oplossingen. Gaat er toch een keer iets fout? Dan houden we het simpel en lossen we dat snel op. Daar houden we van!”

 

“Inmiddels kost de salarisadministratie mij nu nog maar twee uur. Dat is dus een tijdsbesparing van zo’n 7 uur”

 

 

Enorme tijdsbesparing

“Per maand kost de salarisadministratie mij normaal een uur of negen”, aldus Bas. “Dat heeft vooral te maken met het verwerken van de handmatige urenbriefjes. Om tijd te besparen zijn we dus eerst daarmee gestart binnen Infrabox. In meerdere kleine groepen heeft Maelgessa onze jongens van de buitendienst stap voor stap meegenomen hoe zij hun uren in Infrabox invoeren. Dat bleek erg eenvoudig en iedereen pakte het snel op. Vooraf hadden we daar onze twijfels over, maar die bleken volledig ongegrond te zijn. Het ging boven verwachting goed. Inmiddels kost de salarisadministratie mij nu nog maar twee uur. Dat is dus een tijdsbesparing van zo’n 7 uur, terwijl de jongens nu ook heel makkelijk inzicht hebben in hun uren.”

Slimme koppelingen

Urenregistratie is maar één van de vele functionaliteiten binnen Infrabox. Waarin ziet Hanenberg verder nog toegevoegde waarde binnen Infrabox? Bas legt het uit: “We willen af van de handmatige opdrachtbonnen naar onderaannemers, zonder dat onze uitvoerders extra administratieve handelingen hoeven te doen. Daarom hebben we Infrabox gevraagd om een slimme koppeling met onze AFAS-boekhouding en projectadministratie te maken en ook met onze Ibis calculatiesoftware. Hiermee voorkomen we dubbele administratie en zien onze uitvoerders alleen de voor hen belangrijke gegevens, zoals geboekte kosten op arbeid en materieel. Maar we gebruiken inmiddels ook al de handige alarmkaarten, projectlocaties en toolboxmeetings van Infrabox.”

 

Fijne samenwerking

“Door de korte lijnen met Infrabox hebben we echt het gevoel dat we het samen doen. De input die de verschillende aannemers geven laat de software steeds verder ontwikkelen en de opgedane kennis uit de branche wordt gedeeld. Als ik het in een paar woorden moet omschrijven dan vinden wij Infrabox gebruiksvriendelijk, overzichtelijk en zijn onze medewerkers er erg enthousiast over.”

 

Wilt u als infra-aannemer ook af van handmatige administraties? Ga dan ook efficiënter werken door te automatiseren en digitaliseren met de intuïtieve oplossing van Infrabox.

 

Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie of een demonstratie.

Delen:

Facebook
LinkedIn

Volg Infrabox

Schrijf je in!

Nieuwsbrief

Registreer je nu voor de Infrabox
nieuwsbrief en blijf up-to-date!

Infrabox

Recent nieuws

Witteveen Surhuisterveen - Infrabox

Witteveen Surhuisterveen

Door Infrabox besparen Witteveen Surhuisterveen én hun opdrachtgevers veel tijd en kosten. Projectmanagement, personeelsplanning en kostenbewaking van rioleringswerkzaamheden, toolboxmeetings, melding van VGM-incidenten en o.a. werkplekinspecties.

Gemeente Zeewolde

Gemeente Zeewolde maakt gebruik van Infrabox voor het onderhoud van de openbare ruimte. Het systeem stroomlijnt meldingen, verwerking en communicatie, waardoor het onderhoud efficiënter, overzichtelijker en sneller wordt uitgevoerd.

Gemeente Halderberge

De gemeente Halderberge gebruikt sinds 2022 Infrabox voor efficiënt beheer van de openbare ruimte. De software zorgt voor overzicht, soepele communicatie met aannemers en eenvoudig toezicht via foto’s en rapportages.

Van der Burghweg 1,

2628 CS Delft (TU-Campus)
T. 085 – 782 01 80

Kennisbank

Maak een keuze